Samen dragen wij bij aan een betere maatschappij

Laten we elkaar inspireren en motiveren om mee te doen in de maatschappij. Ieder op zijn eigen manier, voor elkaar maar ook voor jezelf.

Stichting Just Grow faciliteert in samenwerking met verschillende organisaties en getalenteerde mensen activiteiten.  De activiteiten richten zich op creativiteit en verbinden.

Wij werken met een online agenda waarin de activiteiten en bijzonderheden vermeld staan.

Eventuele actuele wijzigingen worden bijgehouden.

Het winkeltje

‘Het winkeltje’ is er voor iedereen. Van smalle tot brede beurs, samen gaan we voor duurzaamheid. Met jou donatie aan materialen creëren wij ons assortiment in de winkel.

Vanwege de beperkte ruimte kunnen wij niet alles aannemen.

Je maakt ons blij met; kleding, klein huisraad, speelgoed, kinderboeken, klein gereedschap, houdbare voeding, hygiëne producten, decoratie en kledingaccessoires.

De artikelen in het winkeltje zijn niet geprijsd maar zijn wel van waarde omdat wij gaan voor duurzaamheid en toegankelijkheid bepaal jij zelf de prijs. De financiële bijdragen zorgt ervoor dat wij het mooie werk voort kunnen zetten. Onze stichting heeft een erkende ANBI status, dat houdt in dat wij 100 % investeren in ons doel de maatschappij te dienen.

Samen zorgen we voor een nette winkel. We zijn dankbaar met een goede doosstroom van bruikbare artikelen. Om de doorstroom met vrijwillige inzet aan te kunnen, willen wij jou vragen met ons mee te denken over de bruikbaarheid van de artikelen die gegeven worden.

In de huiskamer naast ‘het winkeltje’ ben je van harte welkom voor een kop koffie/thee.

Het fietsenproject

De handige vrijwilligers Jelle en Ad zetten zich in voor het fietsenproject. Dankzij hun inspanningen zijn er al veel mensen blij gemaakt met een fiets.

Samen zorgen wij ervoor dat jonge kinderen voordat zij naar het voortgezet onderwijs gaan kunnen leren fietsen, mee kunnen doen met andere kinderen en volwassenen een vervoersmiddel hebben om activiteiten te ondernemen.

Wanneer je een fiets nodig hebt kun je langs komen tijdens de openingstijden van het fietsenproject. Ad en Jelle helpen je graag verder. Wanneer je een fiets afneemt wordt er een kleine vergoeding gevraagd, met de vergoeding schaffen wij materialen aan voor het herstel van de fietsen.

Daarnaast kun jij ons helpen door een fiets te doneren. De onderdelen van een oude fiets kunnen gebruikt worden en een bruikbare fiets kan hersteld worden.

Just Create

Samen creatief bezig zijn is meer dan gewoon knutselen. Wanneer je ervoor kiest het resultaat niet leidend te laten zijn maar te genieten van het proces geeft creativiteit ontspanning. Assunta zet zich in om haar creativiteit te delen met de mensen om haar heen en bereidt voor elke bijeenkomst een activiteit voor. Vind jij het leuk om mee te doen, geef je op tijdens de openingstijden van ‘het winkeltje’ en laat contactgegevens achter. Assunta verzamelt de aanmeldingen i.v.m. de maximale groepsgrootte en bevestigt of je mee kan doen. De bijdrage voor de creatieve materialen mag jij naar eigen inzicht in het potje van ‘Just Create’ doen.

Kinderkleding Ruil Steenbergen

Duurzaam kinderkleding ruilen. Met gesloten beurs. Voor elk bruikbaar kledingstuk krijg je een punt.

De Kinderkleding Ruil Steenbergen en Stichting Just Grow werken samen om dit evenement met regelmaat te organiseren. Al veel mensen weten de weg te vinden naar het duurzame evenement.  Dankbaar zijn wij met de inzet van vrijwilligers, de kosteloze opslag en de ruimte die Open Deur Steenbergen faciliteert. Iedere kinderkleding beurs wordt er een beroep gedaan op de vrijwilligers en zorgen wij met elkaar dat de kinderkleding uitgestald kan worden. Zie jij het zitten om het evenement te ondersteunen? Neem contact met ons op.

Teamwork makes the dream work.

Just Eat

Bij ‘just eat’ is iedereen welkom. Samen ontspannen genieten van de kookkunsten van de vrijwilliger en delen met elkaar wat er aangeboden wordt. Het samenzijn met een gemêleerd gezelschap zien wij als een rijkdom. Juist in contrast van elkaar leren we veel over onszelf en de ander. Hou jij van koken of bakken en wil jij 2 keer per maand jouw talent inzetten voor 'Just Eat' ? Dan zijn wij opzoek naar jou.

Pracht & Ambachts-Kast

De activiteit is in ontwikkeling. Creëer jij alvast mee voor het goede doel? De kast zal een eyecatcher worden waarin de unieke artikelen gepresenteerd kunnen worden.

Inspiratie

Decemberkast

Ieder kind een cadeau - DecemberkastMet de 'Decemberkast' willen wij ouder(s)/verzorger(s) ondersteunen en de kinderen blij maken met een cadeau. In deze tijd beseffen wij ons dat veel mensen keuzes moeten maken om in hun levensonderhoud te kunnen voorzien.Kijk voor de openingstijden en activiteiten in de agenda. https://stichting-justgrow.jouwweb.nl/agendaGeert Vinckestraat 2, Steenbergen.

Just Grow fietsenproject

Enthousiaste vrijwilligers werken wekelijks aan het opknappen van fietsen.  De mensen in de omgeving en verschillende hulporganisaties weten ons te vinden. Voor ons is het altijd de vraag of we fietsen kunnen aanbieden, maar tot op heden hebben wij voldoende aanbod.  Dit hebben wij te danken aan particulieren die ons initiatief opmerken en graag hun bijdragen willen leveren.  Fantastisch vinden wij het dat wij op deze manier mensen kunnen helpen.  Ook bij de fietsen geld ons motto; 'Je geeft alleen een bijdrage als je het kunt missen'.  Met de bijdragen investeren we in het fietsenproject, zodat we materialen kunnen kopen om hiermee de fietsen op te knappen. Alle beetjes helpen om vorm te geven aan het project. Zo zijn wij ook dankbaar met de twee fietsenhandelaren die geregeld materialen geven en laats kregen wij spontaan van iemand een elektrische fietsenlift. Geweldig dat mensen zo meedenken  en spontaal doneren.

Just Meet

Maandag 2 mei 2022 organiseren wij samen met Open Deur Steenbergen de activiteit 'Just Meet'.Uit de voorgaande ontmoeting hebben wij vernomen dat er vraag is naar damesschoenen, het liefst maat; 36, 37 en 38. Kun jij ons daar bij helpen? Ook is er een grote nood aan; hygiëneproducten, babyvoeding en luiers.  Geef ze af tijdens de openingstijden van het "winkeltje" van stichting Just Grow. Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag, geopend van 10:00 - 13:00 uur. Woensdag geopend van 13:00 - 16:00 uur. (met uitzondering van; 13 t/m 18 april - gesloten)